به طور کلی تبلیغات بر ضمیر ناخودآگاه مخاطبان تاثیر میگذارد،اما همین تاثیرات نامحسوس و آرام می توانند بعد از مدتی تاثیر بگذارند ، این تغییرات کوچک و نامحسوس بعد از مدتی در یک زمان مشخص به چشم خواهند آمد. هرگاه که به تاثیرات یک تبلیغ فکر می کنیم ، بدون شک به نحوه تاثیر تبلیغ بر روی یک نام تجاری خاص می اندیشیم. این تاثیرات بعد از طی کردن یک سیر منظم در تبلیغ اثر گذار خواهد بود.

فرض کنید در این شرایط دشوار اقتصادی یک کمپانی نمی تواند از پس مخارج برآید،در اولین اقدام احتمالا به فکر قطع هزینه تبلیغات می افتد. آیا این راهکار مناسبی برای رسیدن به شرایط بهتر مالی است؟

بسیاری از مدیران اطلاع چندانی از عواقب توقف تبلیغات خود ندارند، توقف تبلیغات مانند بیماری های مرموز بسیار آرام نتایج خود را بروز خواهد داد.

ممکن است یک کمپانی پیش بینی کند که اگر تبلیغات را متوقف کند و تا مدتی فروش در همان سطح پیشین باقی بماند، این توقف تبلیغاتی می تواند کمکی به اقتصاد کمپانی باشد و به همین دلیل می تواند یک تصمیم وسوسه انگیز برای مدیران آن شرکت به حساب بیاید. اما آیا تا کِی اوضاع به همین منوال پیش خواهد رفت؟ سوالی که در این مرحله پیش می آید این است که توقف تبلیغات تا چه زمانی می تواند تصمیمی درست باشد و نیز اینکه آیا قطع این تبلیغات تبعاتی را برای شرکت به همراه خواهد داشت؟

بدون شک کاهش بودجه تبلیغات موجب کاهش فروش و عقب ماندن از رقبا می شود! این اتفاق دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد!

بسیاری از مدیران اطلاع چندانی از عواقب توقف تبلیغات خود ندارند ، چون فکر می کنند آن ها مشتریان ثابت خود را به دست آورده اند و از طرف دیگر می توانند با توقف تبلیغات به کاهش هزینه های خود کمک کنند. آنچه از نظر این مدیران پنهان مانده این است که توقف تبلیغات مانند بیماری های مرموز آرام آرام نتایج خود را بروز خواهد داد.

توقف تبلیغات باعث می شود آرام آرام مشتریان برند شما را فراموش کرده و به سمت کالاهایی بروند که هر روز در سطح شهر با تبلیغات آن ها مواجه خواهند بود، چرا که تبلیغات این باور را به مشتری می دهد که او می تواند با یک برند جدید، یک اتفاق جدید را در زندگی تجربه نماید و چه بسا در این راه متوجه شود برند تازه ای که با آن آشنا شده است از کیفیتی مطلوب برخوردار است و همین باعث شود کم کم برندهای پیشین را از خاطر ببرد.

اینجاست که شرکتِ شکست خورده تصمیم می گیرد با از سر گیریِ تبلیغات، بار دیگر خود را در میان مشتریان خود به نمایش بگذارد که البته گاهی برای جبران این ضربه ی مهلک باید بسیار وقت و هزینه بیشتری را بگذارد و گاهی هم برای برگشت به جایگاه قبلی خود بسیار دیر است و ممکن است برای پیدا کردن جایگاه دوباره شرکت به چندین برابر سرمایه خود هزینه کند

مزایای داشتن مشاوره:

حرکت در مسیر تبلیغات ساده نیست. اگر به پیچ و خم های راه آگاه نباشیم محکومیم که سقوط سنگینی را متحمل شویم.

در واقع مشاوره در تبلیغات نشان دهنده راهی است که یک برند برای گرفتن سهم خود در بازار، افزایش مشتری، افزایش درآمد، معرفی محصولات خود و کسب اعتبار و شهرت باید طی نماید.

داشتن مشاور، موفقیت یا عدم موفقیت شما را در زندگی رقم خواهد زد. به زبان ساده، تبلیغ راهی است برای رساندن هر چه بهتر پیام های یک شرکت و کمپانی به مشتریان خود.

برای مثال: برای تبلیغ در فضای باز باید ابتدا تشخیص بدهید چه مکان هایی برای تبلیغات خاص شما مناسب هستند و هر مکان چقدر بازدهی خواهد داشت و چقدر باید هزینه کنید و… که در این راه نیازمند یک مشاور هستید.

تبلیغات اساساً یک سرمایه گذاری برای شرکت ها محسوب می شود و حرکت در این مسیر فقط با داشتن یک مشاور تبلیغاتی خوب امکان پذیر است.