برای درک بهتر علایق گردشگران و استفاده از پتانسیل تبلیغاتی آن ,شناسایی عوامل جهت دهنده به سلایق آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در این راستا خصوصیات فیزیکی مانند: سیستم های حمل و نقل گردشگران,منظم و مرتب بودن مناطق توریستی,رستوران های درنظر گرفته شده برای میزبانی از گردشگران و بسیاری خصوصیات دیگر که همگی در صورت مناسب بودن,می توانند تاثیر مثبت فوق العاده ای روی دیدگاه و علایق گردشگر بگذارند.یکی از مهم ترین علل موثر بر ادراکات گردشگران وجهه عام آن کشور در جامعه بین المللی است که بیشتر به عوامل سیاسی و رسانه ای و رواط چند جانبه با سایر کشور ها بر میگردد.پر واضح است که با اجاره بیلبورد,تلویزیون شهری یا سایر رسانه ها در بازه ی زمانی حضور گردشگران,به ویژه گردشگران داخلی باعث معرفی برند شما و در نتیجه رونق کسب و کار شما می گردد. 

مدیریت گردشگری یک مقصد، وظیفه دارد تا تبلیغات مورد نظر را برنامه‌ریزی نماید و به انجام رساند، لازم به یادآوری است که تبلیغات بحث گسترده‌ای است و در این‌جا برداشت ساده و عمومی از تبلیغات مورد نظر نیست، بلکه تمامی فعالیت‌هایی که بتواند جنبه و کارکرد تبلیغاتی داشته باشد، از جمله سازمان‌هایی که در حوزه‌های جهانی، منطقه‌ای، کشوری، استانی، شهری و حتی روستایی، فعالییت داشته باشند را شامل می‌شود ، پس مدیریت گردشگری، مدیریت تبلیغات و برنامه‌ریزی‌های تبلیغاتی نیز می‌باشد.

شایان ذکر است که از این امر در جوامع توسعه یافته تعبیر به انقلاب گردشگری می شود. اهمیت تبلیغات در زمینه گردشگری به هیچ وجه قابل چشم پوشی نمی باشد؛ چرا که در نظام سرمایه داری این عرصه نیز، همانند سایر عرصه‌ها هر روز فضایی رقابتی‌تر ایجاد می‌شود. نباید فراموش کنیم که درعصر ارتباطات به هرشهروند به صورت بالقوه باید به دیده یک مبلغ نگریست و می توان با زمینه سازی برای آموزش عمومی گردشگری برای حل این مسئله برنامه ریزی دقیقی داشت و این امری انکار ناپذیر است که از زمانی که تاریخ مکتوب وجود داشته، تبلیغ هم وجود داشته است.

تبلیغات به عنوان مهمترین ابزار موفقیت در زندگی افراد ، ایجاب می کند که این ابزار به عنوان شاخه‌های علمی، اجتماعی ، فرهنگی و ارتباطی به دقت مورد مطالعه قرار ‌گیرد و با نگاهی علمی، هنری و کارشناسانه‌تر و تخصصی مورد استفاده قرار گیرد تا موفقیت و اهداف را به دنبال داشته باشد.

مهمترین عامل در تبلیغات جهانگردی، موضوعاتی است که برای نمایش انتخاب می کنیم، مثلاً از مواردی که جزو ویژگی‌های انحصاری آن منطقه است در تبلیغات استفاده شود. اصولاً توریسم و جهانگرد هزینه و زمان خود را صرف نمی‌کند تا چیزی را که به راحتی می‌تواند در منطقه و یا کشور خود مشاهده کند، ببیند. برای مثال تبلیغ پیست اسکی امریکا در سوئیس جواب نمی‌دهد و یا در فرانسه تبلیغ غذای امریکایی جذاب نیست.

مردم در رویای بازدید از کشورهای خارجی به سر می‌برند، کار تبلیغات شما این است که این رویا‌ها را عملی کنید. این کار را می توان از ترکیب‌کردن عکس‌های پرجاذبه و همراه کردن اطلاعات مربوط به چگونگی اقدامات لازم، به بهترین نحو انجام داد.