با توجه به پیشرفت روز افزون و سریع ارتباطات که از نزدیکی کشورها و لزوم پیوستگی و تازگی اطلاعات بوجود می آید . برای درست کردن یک بیلبورد از لحاظ گرافیکی به 4 نکته باید توجه کرد :

1- سرعت انتقال پیام .

2- کیفیت انتقال پیام .

3- در برداشتن فرهنگ و هویت ملی و انسانی پیام .

امروزه بشر به دنبال زبان بین المللی برای ارتباط بین انسان ها می باشد . اگر این خصوصیات توسط ابزار مناسب گرافیک به کار گرفته شود دارای نتایج مثبت و درخشانی خواهد بود . بیلبورد یکی از هنرهای تجسمی است . باز هم از مسائل گرافیکی که در هنر بیلبورد باید درنظر گرفته شود درک صحیح آن توسط بی سواد یا کم سواد ، که در طراحی آن باید در نظر گرفته شود  و یا دارای قدرت جذب باشد و از نظر روانی متناسب با موضوع باشد تأثیر روانی رنگ و نوشته به درستی در آن رعایت شود . در واقع می توان گفت که بیلبورد یا آفیش یا پلاکات یک تصویر مفهومی است . امروزه بیلبوردهای مصور با بهره گیری از حروف شروع طراحی و نقاشی و عکاسی به منزله نمونه های کامل پیشرفته ازهنر گرافیک نوین شناخته می شوند . می توان گفت هنر بیلبورد سازی شاخه هایی از هنر گرافیک است ولی با سایر رشته های هنرهای تجسمی نیز پیوند متقابل دارد . این بیلبوردها به تنهایی می توانند نیازمندیهای شخصی خود را رفع کنند و از اتلاف وقت خویش به اندازه جلوگیری نمایند . باید میدان دید و زاویه ای که بیلبورد در آن مکان نصب می شود با دید انسان و زاویه حرکت او متناسب باشد و باید این را نیز توجه داشت در مناطقی که این بیلبوردها نصب می شوند اگر متناسب نباشد کمتر دیده می شوند که این به عوامل زیر بستگی دارد :

آیا نوشته ها یا تصاویر با زاویه تند در یک مسیر هستند ؟

آیا نوشته ها یا تصاویر خارج از دید معمولی قرار دارند ؟

آیا فاصله دید انسان نسبت به بیلبورد متناسب است ؟

4- اگر بیلبورد در جایی قرار دارد که توسط کسی که سوار بر وسیله نقلیه است و یا کسی که در پیاده رو است ، دیده شود .

مهمترین عاملی که در طراحی بیلبورد باید در نظر گرفته شود این است که بیننده با یک نگاه موضوعی را درک کرده مثلا اگر در مورد نمایشگاه کتاب است باید پیام را سریع دریافت کند و در ذهن خود حک کند . نکته قابل توجه این است که قبل از طراحی بیلبورد باید بدانیم رنگ نوشته و عکس در این بیلبورد باید چگونه باشد ویژگی آن موضوع را هنگام طراحی مد نظر داشته باشیم و متناسب با نوع موضوع آن را طراحی کنیم . برای اتود زدن در مورد طراحی بیلبورد طراح ابتدا باید بداند که برای چه موضوعی بیلبورد را می خواهد سپس دیده های خود را بر روی کاغذ ثبت می کند . ایده هر چقدر هم ساده و ابتدایی باشد طراح را برای اجرای نهایی هدایت می کند . موضوعی که می خواهد مورد طراحی قرار بگیرد باید بررسی شود . مثلا برای بیلبورد نمایشگاه کتاب باید چه عکسی ( در صورت استفاده از عکس ) چه فونتی برای نوشتن ، چه خطی و …. بکار برده شود .