امروزه مالکان کسب ‌وکار به دنبال ایجاد راه های جذب مشتری و به نوعی تاثیر تبلیغات بر روی ذهن مخاطبین بصورت طولانی مدت هستند. بسیاری از شرکت‌ها میلیون‌ها دلار صرف کمپین‌های تبلیغاتی خود می‌کنند تا بتوانند شعار تبلیغاتی خود را در جامعه نهادینه کنند. در بسیاری از مواقع این موضوع تجربه شده است که با وجود توقف کمپین‌های بازاریابی، به دلیل ماندگاری شعار بازاریابی در بین مشتریان ، سهم بازار به‌ طور مناسبی حفظ شده است. هریک از ما به‌ طور روزانه با هزاران پیام و شعار تبلیغاتی در جامعه مواجه هستیم ، اما از این هزاران شاید یک یا دو مورد آنها به خوبی در ذهن باقی بماند. تکرار و تاکید ایده ها
 تکرار و تاکید کلید جادویی ست که برای هر ایده ای که می خواهید در ذهن مشتری جای دهید مفید است ، ایده یا شعار مخصوص و ساده با جملات جذاب درباره محصول انتخاب کنید که به بخشی از اجزای اساسی زندگی شما تبدیل شود. کمپین های تبلیغاتی به طور مداوم تمام شعارها و تبلیغات خود را در هر مکانی که مردم باشند سر راه آن ها قرار می دهند که شامل پخش تبلیغات از شبکه های اجتماعی، روزنامه ها، خیابان ها و … می باشد. بیش تر از تبلیغات غیر مستقیم استفاده می کنند تا محصول آن ها از سوی مشتری رد نشود ، تحقیقات نشان می دهد که تکرار سیگار کشیدن یک ستاره سینما در یک مصاحبه تلویزیونی به طور مداوم باعث شده که علاقه مندان به این شخص از سیگار استفاده کنند. این موضوع نشان دهنده ی این است که تبلیغات غیر مستقیم می تواند تاثیرات بیشتری روی ذهن مشتری داشته باشد.
چهره‌های مشهور و کمک به تبلیغات برند ها
حضور چهره‌های سرشناس به ویژه بازیگران و ورزشکاران شناخته شده و محبوب در تبلیغات مختلف محیطی در چند سال اخیر به شکل گسترده مورد توجه قرار گرفته است. چهره‌های مشهور نوعی از برندینگ یا تبلیغات است که در آن چهره‌های مشهور از گروه‌های مرجع اجتماعی به عنوان سفیر یا عامل یک برند یا تولید کننده با استفاده از محبوبیت و جایگاه اجتماعی خود به تبلیغ برای یک محصول، خدمات و یا یک رویداد خیریه می‌پردازند.
معرفی محصولات از سوی متخصصین و پزشکان
این روش با روش های قبل کاملاً متفاوت است، در این روش شخصیتی که محصول را معرفی می کند شخصیت مشهوری نیست اما به عنوان یک پزشک متخصص می تواند در تخصص خود تاثیر فراوانی روی ذهن انسان ها داشته باشد. مثلاً می توانید از یک پزشک برای تبلیغات محصولات زیبایی مو و پوست درخواست همکاری کنید.
راه اندازی شعارهای تبلیغاتی
شعار تبلیغاتی هسته اصلی و زیر بنای برند است. شعارهای بسیاری از شرکت‌های مختلف شنیده می‌شود؛ اما بهترین شعارهای تبلیغاتی آنهایی هستند که به هسته اصلی برند اشاره دارند. شعارها نقش مؤثری را در ایجاد تمرکز مخاطب روی یک یا چند ویژگی از محصول بازی می‌کنند و طراحی شعارهای هوشمندانه معمولا با بیان یک مزیت با اهمیت ‌تر این محصول در امتداد پاسخ به نیازهای مخاطب خود قرار می‌گیرند. بعنوان مثال یکی از دندان پزشک های معروف در آمریکا از عبارت “نفس تازه” برای تبلیغات خود استفاده کرده و متمرکز شده است و از بکار بردن عبارت هایی مانند ” با تمیز کردن دندان ها از پوسیدگی آن ها جلوگیری کنید” استفاده نمی کند. طبق مطالعات انجام شده محققان دریافتند که مردم به بوی خوش دهان بیشتر از سلامت دندان های خود اهمیت می دهند.
ایجاد یک مسئله و ارائه راه حل آن تبلیغات
 در این بخش به دو قسمت تقسیم می شود. بخش اول مطرح کردن مشکل توسط مشتری ست،به عنوان مثال مطرح کردن مشکلات مادران با فرزندان یا مشکلات خانم ها با فرزندان در مورد تغذیه، یا پاکیزگی آنها مانند شامپوها، و یا صابون ها. بخش دوم ارائه محصول مورد نظر به مشتری برای حل نیاز و مشکل اوست، این تبلیغات در انواع صنف ها با روش های خاص قابل استفاده است.
استفاده از هیجانات در تبلیغات
 در روابط عمومی و به ویژه تبلیغات و بازاریابی، درکی که از رفتار مخاطب وجود دارد این است که مخاطب در آخرین لحظه تصمیم خود را برای خرید یک کالا یا خدمت با استفاده از احساس خود می گیرد. این بدان معناست که روابط عمومی و تبلیغات باید بر روی هوش هیجانی مخاطبان خود کار کنند. این روش تبلیغاتی بیش ترین روشی ست که باعث ترویج محصول شده و موجب می شود که محصول در جایگاه بالایی قرار بگیرد. مساحت های بزرگی برای این کار قرار دهید مثلا یک شرکت برای ترویج محصولات دخانیات از یک تصویر استفاده کرده که ثابت می کند سیگار کشیدن نشانه مردانگی ست و یا عطرهای مخصوص، چگونه باعث جذب جنس مخالف می شود. این نوع از تبلیغات به عنوان موثرترین تبلیغات شناخته شده در جهان است. زیرا با تحریک غرایز انسان به ترویج محصولات تجاری خود می پردازند.

دستور مستقیم
 این روش متکی بر ساده سازی در تصمیم گیری هاست. با استفاده از تصاویر و یا عبارت های معمولی می توانید مشتری مورد هدف را به انجام کاری وا دارید. در این قسمت از شخصیت های معروف برای استفاده از محصولات استفاده می کنند، این استراتژی در معرفی محصولات انتخابی توسط ستارگان برای چهره های عمومی استفاده می شود، مثلا در نمایشگاه هایی که محصول جدیدی ارائه می شود، و شرکت ها از شخصیت های مشهور برای حمایت از برند بین مردم از محصولات استفاده و حمایت می کنند.