این روزها افراد نسبت به گذشته زمان بیشتری را در حال رانندگی به سر می برند و این خود موجب گسترش تبلیغات بیلبوردی در فضای شهرها شده است. بنابراین با توجه به افزایش روزافزون بیلبوردهای تبلیغاتی، بد نیست که صاحبان شرکت ها و بنگاه های اقتصادی با هوشمندی بیشتری نسبت به سفارش بیلبوردهای تبلیغاتی اقدام کنند. تصور کنید صدها کیلومتر را پیموده اید، بدون آنکه حتی یک بیلبورد دیده باشید. شما که دائما در حال رانندگی هستید و فرصت چندانی برای خواندن روزنامه ها و تماشای برنامه های تلویزیونی ندارید، جز دیدن بیلبوردها چه راهی برای آگاهی از آخرین محصولات شرکت ها دارید؟ شکی نیست که برداشتن بیلبوردها از فضای شهری کار چندان سودمندی نیست و چنانچه تمامی استانداردهای لازم در طراحی آنها به کار گرفته شود، حتی می توان به گسترش زیبایی شهرها هم امیدوار بود. چه بخواهیم و چه نخواهیم بیلبوردها به یک رسانه تبلیغاتی موثر تبدیل شده اند اما وجود بی شمار بیلبوردها در جای جای شهرها با فرهنگ ها و آداب و رسوم متفاوت موجبات نارضایتی شهروندان و انزجار آنها از دیدن این همه تابلوی تبلیغاتی را فراهم آورده است. به یاد داشته باشید، بیلبوردها زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کنند که آگاهانه و متناسب با فرهنگ هر منطقه در مکانی مناسب و پررفت و آمد و عاری از بیلبوردهای چندگانه نصب شوند. اینکه صرفاً بیلبوردی از طراحی مناسب و جذاب برخوردار باشد ولی تناسبی با سطح اقتصادی بازار هدف نداشته باشد، نمی تواند در جذب مشتریان بیشتر و مشغول کردن ذهن بسیاری از آنها توفیق چندانی کسب کند اما به راستی چرا این روزها افراد به دنبال راهی برای خلاص شدن از دست بیلبوردها هستند؟  تحقیقات نشان می دهد افراد توجه چندانی به بیلبوردهای شلوغ ندارند. در بسیاری از بیلبوردهای امروزی برخی شرکت ها به تمامی ویژگی ها و منافع حاصل از محصول شان اشاره می کنند، در واقع آنها با به کارگیری تصاویر نامناسب و فونت های زمخت مشتری را دچار انزجار می کنند و با اشاره به تمامی وجوه تمایزشان، تشنگی او را به سرعت رفع می کنند. فراموش نکنید هدف از تبلیغات شما باید جلب نظر مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر باشد نه اینکه خود با ارائه تمامی اطلاعات کشش او را برای کسب اطلاعات بیشتر کور کنید. بدیهی است گرایش افراد به بیلبوردها در فرهنگ ها و مناطق مختلف متفاوت است اما به طور کلی اگر شرکت ها در طراحی بیلبوردهای خود موارد ذیل را به دقت مورد توجه قرار دهند، شانس بیشتری برای جذب مشتریان جدید خواهند داشت.

۱۰ راهکار افزایش بازدید بیلبوردهای تبلیغاتی :

۱.بیلبوردهای تاثیرگذار، ساده، خواندنی و جذاب هستند. فراموش نکنید افراد در حال حرکت فرصت چندانی برای خواندن بیلبوردها ندارند، پس تا می توانید در طراحی بیلبوردهای خود به نکات اصلی اشاره کنید.


۲.تمامی نوشته های بیلبوردها باید حداقل ۴۵ سانتی متر ارتفاع داشته تا به راحتی از دور قابل خواندن باشند. فراموش نکنید اگر بیلبورد شما فاصله دورتری با لب جاده دارد، باید از فونت های بزرگ تری استفاده کنید


۳.تمامی طرح ها و خطوط باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا از فاصله دور و سرعت زیاد اتومبیل ها قابل رویت باشند. البته یادتان باشد در اشاره به نشانی و شماره های تماس از فونت کوچک تری استفاده کنید.


۴.از رنگ های متضاد مثل زرد و سیاه یا قرمز و سفید استفاده کنید. به یاد داشته باشید تشخیص رنگ های نزدیک به هم از فاصله دور مثل آبی و بنفش یا نارنجی و قرمز بسیار مشکل است


۵.مطمئن شوید که بیلبوردهای تان متناسب با بازار هدف باشد. در این خصوص از رنگ ها، طرح ها و واژگانی استفاده کنید که جلب توجه کند همچنین برای بازار هدف تان قابل فهم باشد.


۶.بیلبوردهای موثر باید خط سیری مستمر داشته باشند. از این رو در طراحی بیلبوردها حتماً توجه داشته باشید که موارد به صورت یک به یک و خوانا منعکس شوند. اگر عبارات و واژگان تان از هم تفکیک نشده باشند، مطمئناً بیننده را دچار سردرگمی خواهید کرد و توفیق چندانی برای جلب توجه او به دست نخواهید آورد.


۷.به یاد داشته باشید مهم ترین ویژگی بیلبورد شما باید جلب توجه مخاطبان باشد. در این خصوص کارهای زیادی می توانید انجام دهید اما بهترین کار استفاده از طرح های خلاقانه و متمایز با تبلیغات کلیشه ای است.


۸.فراموش نکنید بعد از جلب توجه اولیه، اقدام بعدی ترغیب گرایش به سمت محصول است. سعی کنید صرف نظر از مسائل کلی شرکت تان از منافع حاصل از محصول تان صحبت کنید.


۹.میل به خرید محصول را نزد مخاطبان افزایش دهید. اجازه دهید آنها بخش کوچکی از محصول تان را مزه کنند اما در این خصوص تمامی اطلاعات را منعکس نکنید چراکه آنها مشتاق یافتن جزئیات بیشتری در مورد شما هستند.


۱۰.مخاطبان را تنها نگذارید. حتماً در بیلبوردهای تان از جملاتی چون «همین الان با ما تماس بگیرید» یا «از سایت ما دیدن کنید» استفاده کنید. با استفاده از این جملات، امکان ارتباط با مشتری را افزایش می دهید.